Formularze kontaktowe – nowe rozszerzenie w Google Ads

Zenith Performance / E-marketing  / Formularze kontaktowe – nowe rozszerzenie w Google Ads

Niedawno pisaliśmy o nowym rozszerzeniu reklam tekstowych umożliwiającym wyświetlanie obrazów pod tekstem w formie galerii analogicznej do facebookowej karuzeli. Dziś prezentujemy kolejną nowość (jeszcze w wersji BETA)  w rozszerzeniach reklam w wyszukiwarce – formularz kontaktowy.

Po co mi takie rozszerzenie?

Używanie formularza kontaktowego nie jest konieczne  w każdym biznesie, jednak Ci, którzy na co dzień zmagają się z kampaniami mającymi na celu pozyskanie leada w postaci kontaktu, na pewno docenią najnowsze rozszerzenie w Google Ads. Oczywiście, jak to w przypadku każdej nowości w reklamach, nowy rodzaj rozszerzenia pomoże nam wzbudzić zainteresowanie wśród użytkowników i wyróżni reklamę spośród tych, które jeszcze takowego nie posiadają. Co prawda trzeba się liczyć z faktem, że część kliknięć i wysłanych formularzy na początku może być swoistym testem funkcjonowania, którego dokonają użytkownicy ciekawi jego działania. Oprócz pozyskania dostępu do potencjalnych klientów bezpośrednio z reklam (i co za tym idzie zwiększenia sprzedaży produktów lub usług) bez konieczności tworzenia funkcjonalności formularza na stronie www, takie rozszerzenie pomoże skierować potencjalnych klientów na ścieżkę marketingową i podnieść ilość konwersji, a także utworzyć listę marketingową wartościowych użytkowników.

Żeby skorzystać z formularza kontaktowego w reklamie branża, którą promujemy nie może wzbudzać kontrowersji (jak np.: alkohol, hazard czy erotyka).

Jak to działa?

Formularze kontaktowe działają tylko jako rozszerzenia w kampanii w sieci wyszukiwania, więc wszystkie opcje ustalania stawek i kierowania reklam są określane przez kampanię, do której dodajemy formularz. Jak na razie rozszerzenie to wyświetla się wyłącznie na urządzeniach mobilnych wyposażonych w system operacyjny iOS lub Android.

Instrukcje:

Na liście „Rozszerzenia reklam” wybieramy Rozszerzenie formularza kontaktowego. Jeśli po raz pierwszy tworzymy rozszerzenie formularza kontaktowego, należy przeczytać i zaakceptować warunki korzystania z tej funkcji. Tworzymy rozszerzenie. Aby to zrobić, wybieramy wezwanie do działania, które ma się pojawić w rozszerzeniu i wpisujemy tekst rozszerzenia. Wezwanie do działania zostanie automatycznie przetłumaczone na język urządzenia użytkownika, natomiast tekst rozszerzenia nie zostaje przetłumaczony. Następnie tworzymy formularz kontaktowy:

  1. Wpisujemy nagłówek, nazwę firmy i opis.
  2. Wybieramy typ informacji, o których podanie prosimy. Aby kontynuować, należy wybrać co najmniej jedną opcję.
  3. Wpisujemy adres URL strony ze swoją polityką prywatności (warunek konieczny)
  4. Tworzymy wiadomość po przesłaniu formularza (nagłówek, opis i tekst wezwania do działania)

Każde otwarcie formularza kontaktowego zostanie zarejestrowane jako kliknięcie. Gdy użytkownik prześle swoje dane w formularzu, zostanie to zaliczone do konwersji polegającej na nawiązaniu kontaktu. Skuteczność kliknięć i konwersji możesz sprawdzamy, dzieląc raport skuteczności na segmenty według kliknięcia i typu konwersji.

Dane kontaktowe potencjalnych klientów możemy pobrać jako plik CSV lub skonfigurować integrację webhooka z formularzem kontaktowym. Należy pamiętać o regularnym pobieraniu danych, ponieważ są przechowywane tylko przez 30 dni.

Dane przesyłane za pomocą formularzy kontaktowych nie służą do personalizacji reklam.

Wygląd rozszerzenia reklamy

 

Warunki korzystania z formularza