SEO copywriting – dobre praktyki

Zenith Performance / Content Marketing  / SEO copywriting – dobre praktyki

Jak przygotować skuteczny artykuł, który spełni założoną funkcję ii zadziała na czytelnika? SEO copywriting musi mieć nie tylko na uwadze wyczerpanie tematu w określonej liczbie znaków, ale musi również myśleć o przygotowaniu treści, która będzie przejrzysta dla użytkownika i spełni wymogi SEO.

jak pisać pod seo

Niepowielona treść

Jedną z najbardziej podstawowych zasad SEO copywritingu, o których powinien pamiętać copywriter, jest tworzenie unikalnych treści. Czerpanie inspiracji i opieranie się o dane z innych źródeł jest dozwolone. Jednakże trzeba się wystrzegać kopiowania zdań bądź  akapitów, czy przepisywania z nieznacznymi zmianami. Plagiatowanie treści jest nielegalne. W dodatku algorytmy wyszukiwarek rozpoznają plagiaty bardzo skutecznie. Rozpoznają, która treść została opublikowana jako pierwsza.

SEO copywriter pisząc artykuł musi mieć na uwadze poprawność językową. Treści przygotowywane zarówno na portale zapleczowe, jak też na strony główne, powinny być merytoryczne, bez błędów leksykalnych, gramatycznych i interpunkcyjnych. Dodatkowo należy zadbać o przystępność dla użytkownika. Zdania wielokrotnie złożone zostawmy na rozprawki naukowe. Tekst w internecie musi być łatwo przyswajalny. Dlatego zbyt długie zdania należy skracać. Najważniejsze informacje wyróżniamy, stosujemy listowanie i przejrzystą strukturę nagłówków.

Przyciągnij uwagę czytelnika

Czytelnik szukając informacji w internecie nie czyta artykułów od deski, a jedyne skanuje je wzrokiem. Dlatego należy postarać się, aby przyciągnąć jego uwagę na dłużej. Można w tym celu użyć pogrubionej czcionki na wybrane frazy, kursywę oraz tworzyć listy wypunktowań, korzystać z formatu cytatu (większość systemów CMS posiada taką opcję formatowania). Tak tworzy się tekst łatwiejszy w odbiorze, który wspiera witrynę pod kątem User Experience.

Optymalizacja tekstu w SEO copywritingu

SEO copywriter musi w pełni wyczerpywać temat, ale również zadbać o zoptymalizowanie tekstu pod SEO. Oznacza to, że powinien pisać w taki sposób, aby użytkownicy szukający informacji na dany temat, trafili właśnie na jego treści. Artykuł pozycjonujący zawiera  optymalną ilość słów kluczowych, które odnoszą się do tematyki witryny. Zbyt duża ilość fraz może wywołać efekt braku naturalności i nie wpłynie pozytywnie na pozycję witryny w wynikach wyszukiwarki.

Wyróżniamy trzy rodzaje słów kluczowych:

  • ogólne – odnoszące się do tematyki
  • brandowe – zawierające nazwy produktu
  • long tail – na które, składa się zwykle 3-6 słów

Formatowanie treści w SEO copywritingu

Do optymalizacji unikalnych treści SEO copywriter powinien również użyć odpowiedniego formatowania. Kluczową rolę odgrywają tutaj nagłówki h1-h6. Dzięki nim  tworzy artykuł uporządkowany i bardziej przejrzysty. Niestety, samo wyboldowanie treści nie wystarczy, aby roboty indeksujące odczytały poprawnie nagłówek. Stąd potrzeba wprowadzenia odpowiednich tagów, które można dodać w prosty sposób w CSS-ie. Copywriter wyróżnia nagłówki według ustalonej hierarchii.  Dłuższy artykuł specjalistyczny powinien zawierać spis treści, który ułatwi użytkownikowi dotarcie do konkretnej informacji.

Zadaniem copywritera jest przygotować artykuł zoptymalizowany, merytoryczny oraz zachęcający użytkownika do podjęcia konkretnych działań.

Potrzebujesz pomocy w tworzeniu profesjonalnych treści, SEO copywritingu?  Wypełnij nasz brief!