Jak pisać teksty na firmową stronę internetową

Zenith Performance / Content Marketing  / Jak pisać teksty na firmową stronę internetową

Wielu przedsiębiorców zastanawia się jakie treści powinny znaleźć się na ich stronie internetowej. Zwykle przygotowaniem ich zajmują się osobiście lub przynajmniej nadzorują proces tworzenia treści na stronę internetową.  Pragną przekazać wszystkie idee związane ze swoim biznesem. Niestety nie jest to najlepsza strategia. Sprawdź, jak projektować treści na stronie firmowej, tak, aby były skuteczne i pomagały w osiągnięciu celów biznesowych.

teksty na stronę internetową

Dlaczego warto mieć na stronie dobre treści

Content is the king. W sieci królują treści. Ale tylko dobrej jakości, unikalne, które działają na użytkowników. Dzięki treściom i dobrej contentowej strategii możemy realizować wszelkie cele biznesowe.

Jak działają treści w sieci:

  • przyciągają użytkowników i skłaniają ich do działania
  • są promowane przez wyszukiwarki
  • zwiększają świadomość marki
  • sprzedają

 

Od czego zacząć tworzenie treści na stronę firmową

Zwizualizuj sobie swojego klienta

Punktem wyjścia dla strategii contentowej musi być prawidłowe rozpoznanie grupy docelowej. Warto naszkicować sobie portret naszego docelowego klienta. Następnie spisać wszelkie możliwe szczegóły dotyczące grupy docelowej. Szczegółowe portrety klientów z grupy docelowej nazywamy personami. I dla kilku takich person dopasowujemy później ścieżkę komunikacji. Ważne jest wszystko:  wiek, praca, zainteresowania, sytuacja rodzinna zwyczaje zakupowe. Aby lepiej zwizualizować sobie naszą personę, warto skorzystać  z narzędzia Hubspot Make My Persona https://www.hubspot.com/make-my-persona

Taki portretów powinniśmy stworzyć kilka. Im bardziej będą szczegółowe, tym łatwiej nam będzie później tworzyć treści zaprojektowane dla każdej z nich.

Co klient ma robić na stronie www

Kolejnym krokiem jest odpowiedź na pytanie, jaki cel ma strona internetowa, do jakiego działania chcemy nakłonić użytkownika. Sklep internetowy ma za zadanie sprzedawać, ale strona może mieć również na celu nakłonienie użytkownika do wypełnienia formularza, pozostawienia zapytania ofertowego. Celem może być zebranie kontaktów od zainteresowanych klientów, które przetwarzać będzie dział handlowy. Nierzadko strona ma po prostu cel wizerunkowy, bo klientów pozyskuje w inny sposób. Każdy z tych celów jest ważny i każdy można osiągnąć dzięki skrojonej na miarę strategii contentowej.

Mamy już odpowiedź na pytanie, komu chcemy powiedzieć i co chcemy powiedzieć. Pozostaje kwestia, jak mu to powiedzieć. Oczywiście bezpośrednia komunikacja w postaci call to action, czyli „kup”, „sprawdź”, „pobierz”, „czytaj” jest potrzebna i stosowana umiejętnie, jest skuteczna. Musi być jednak otoczona treściami, których użytkownik szuka, potrzebuje i chętnie konsumuje.

Cechy dobrych treści

Dobre treści muszą działać.  Jakie treści działają na odbiorcę?

  • merytoryczne
  • przydatne
  • lub ciekawe
  • lub wzbudzające emocje
  • unikalne
  • dobrej jakości

 

Projektując treści na firmową stroną internetową musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Jakich informacji powiązanych z naszą usługą lub produktem może szukać w internecie nasz klient, jakich wskazówek potrzebuje. Czy już zna naszą usługę, produkt, czy jeszcze nie wie, że jest on odpowiedzią na jego problem lub potrzebę. Jeśli nie zna tego, co mu oferujemy, powinien poznać, a także wszystkie korzyści, które się wiążą z takim wyborem.

 

Jak pisać, aby chętnie czytali

Dopasowanie treści do potrzeb użytkownika to jedno. Ale niezmiernie ważny jest również format tych treści. Po pierwsze treść/content to nie tylko tekst. Zróżnicowanie formatów jest istotne, zatem zadbać musimy także o obecność obrazków, infografik, video czy form audio.

Skupmy się jednak na tekście. Jak pisać, aby tekst realizował cele? Styl i forma powinna być dostosowana do odbiorcy, więc sami najlepiej będziecie wiedzieć, czy język ma być swobodny, bardziej formalny, czy może warto używać żargonu branżowego. Z pewnością jednak tekst powinien być przejrzyście sformatowany. Nagłówki powinny jasno wskazywać na treść akapitów, zdania nie powinny być zbyt długie. Powinny zawierać konkretne, istotne informacje. Jeśli użytkownik może mieć jakieś wątpliwości dotyczące produktu czy usługi, którą chcemy sprzedać, należy je rozwiać co do jednej. Pracując nad stylem naszych tekstów powinniśmy zastanowić się, jakie emocje i skojarzenia chcemy budzić w kliencie i starać się je wywołać za pośrednictwem treści.

Jakie treści sprzedają?

Sprzedają takie treści, które działają autorytetem, emocjami lub są po prostu przydatne. Dodatkowo warto wiedzieć, że konsumpcja  jednostki (artykułu, wpisu, filmu etc.) nie powinna być dłuższa niż 7 min. W przypadku artykułów przyjmuje się, że optymalna długość to między 3 a 4 tys., znaków lub między 6 i 8 tys. znaków w przypadku zagadnień bardziej skomplikowanych.

Jeśli usług lub produktów jest więcej należy zadbać o strukturę strony, tak, aby zarówno nawigacja jak i uzyskanie konkretnej informacji nie nastręczały trudności.

Użytkownicy jako twórcy contentu?

Tak, to możliwe, a nawet całkiem przydatne i może przyczynić się do Twojego sukcesu. Rekomendacje, opinie, polecenia. Nic nie świadczy lepiej i biznesie niż zadowolony klient. Recenzje i opinie zadowolonych klientów to darmowy content, który jest skuteczny. Dlatego warto pozostać w kontakcie z użytkownikiem także po sprzedaży, oraz zachęcać go na różne sposoby  do wyrażenia pozytywnej opinii o naszej usłudze lub produkcie. Dodatkowo, kontakt z klientami pozwala po pewnym czasie zebrać statystyki. A setki czy dziesiątki zadowolonych klientów to świetne informacje na stronę internetową.

 

Potrzebujesz pomocy w opracowaniu strategii content marketingowej? Wypełnij nasz brief!